سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع دریچه منهول

انواع مختلفی از شیرآلات دستی در کاربردهای صنعتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مقاله زیر مکانیسم و ??عملکرد عمومی ترین نمونه این شیرها را که در سیستم های بخار استفاده می شود ، مانند شیرهای توپی ، شیرهای پروانه ای ، شیرهای کره زمین ، دریچه های گیت و دریچه های دیافراگم را پوشش می دهد.

 

انواع دریچه منهول:

  • دریچه منهول پلی اتیلن در دو نوع عابری و ترافیکی می باشد.
  • دریچه های عابری برا معابری همچون بیمارستان ها ، بلوک های مسکونی ، ادارات و… که محل رفت امد عابرین پیاده و اتومبیل ها سبک است مورد استفاده قرار می گیرند
  • دریچه های پلی اتیلن ترافیکی مناسب برای مکان هایی است که عبور و مرور اتومبیل ها سواری و سنگین انجام می شود .
  • به دلیل وجود سولفولید هیدروژن در فاضلاب های بهداشتی منهول ها دچار خوردگی می شوند.
  • اما این دریچه از جنس پلی اتیلن سخت است و وزن سبک و عمر طولانی دارد ومقاوم  به مواد اسیدی و بسیاری از ترکیبات عالی است و به خاطر همین مقاومت، زمانی که  در برابر سولفیدهیدروژن، اسید سولفوریک و دیگر مواد شیمیایی مضرقرار می گیرد چار خوردگی نمی شود.

 

انواع دریچه منهول

 

منهول و دریچه های آب چه کاری انجام می دهند؟

منهول ها و شیرهای آب چه کاری انجام می دهند. منافذ منهول ها به صورت درب ورودی به داخل آب ، فاضلاب و فاضلاب های بهداشتی شهر هستند. تیم های آب و فاضلاب شهر به منافذ دسترسی پیدا می کنند و لوله های حامل آب ، طوفان و فاضلاب را کنترل و نگهداری می کنند.

 

بازرسی چاله چیست؟

منهول ها به صورت درب ورودی به داخل آب ، فاضلاب و فاضلاب های بهداشتی شهر هستند. تیم های آب و فاضلاب شهر به منافذ دسترسی پیدا می کنند و لوله های حامل آب ، طوفان و فاضلاب را کنترل و نگهداری می کنند. تیم های فاضلاب به ندرت وارد چاله می شوند - بازرسی ها از بالا با استفاده از دوربین ها برای بازرسی از لوله ها انجام می شود.

 

شیرهای توپی

دریچه های توپی قابلیت خاموش کردن بسیار خوبی دارند. یک چهارم پیچ ساده (90 درجه) دریچه را کاملاً باز یا بسته می کند. این مشخصه زمان عملکرد دریچه منهول را به حداقل می رساند و احتمال نشتی ناشی از سایش از مهر و موم غده را کاهش می دهد.

 

شیرهای توپی معمولاً فقط برای استفاده در موقعیت کاملاً باز یا کاملاً بسته توصیه می شوند. آنها برای تنظیم جریان با باز ماندن تا حدی مناسب نیستند زیرا دریچه های توپی از یک صندلی شیر نرم به شکل حلقه استفاده می کنند.

 

هنگامی که در موقعیت نیمه باز استفاده می شود ، فشار فقط به بخشی از نشیمن سوپاپ وارد می شود که می تواند باعث تغییر شکل آن شود. در صورت تغییر شکل صندلی شیر ، خاصیت آب بندی آن مختل شده و در نتیجه نشت می کند.

 

سوپاپ پروانه

در شیرهای پروانه ای ، جریان از طریق یک عنصر از نوع دیسک که توسط یک میله در مرکز دریچه ثابت نگه داشته می شود ، تنظیم می شود. مشابه سوپاپ های توپی ، زمان کارکرد سوپاپ کوتاه است زیرا عنصر سوپاپ به راحتی یک چهارم دور (90 درجه) می چرخد ??تا مسیر عبور را باز یا بسته کند.

 

شیرآلات Globe

سوپاپ گلوب برای استفاده در طیف گسترده ای از برنامه ها ، از کنترل سرعت جریان تا باز یا بستن مناسب است.

 

در این نوع شیرها ، میزان کنترل میزان جریان نه با اندازه دهانه در صندلی سوپاپ ، بلکه با بالابردن شاخه سوپاپ تعیین می شود (فاصله شاخه سوپاپ از صندلی سوپاپ). یکی از ویژگی های شیرهای کره زمین این است که حتی اگر در موقعیت نیمه باز استفاده شود ، خطر آسیب به صندلی سوپاپ یا شاخه سوپاپ توسط سیال کمتر از سایر شیرهای دستی است. در میان تنظیمات مختلف موجود ، شیرهای کره ای نوع سوزنی به ویژه برای کنترل سرعت جریان مناسب هستند.

 

شیرآلات دروازه ای

ساخت دریچه دروازه ای مشابه درب ورودی است: جریان با بالا بردن یا پایین آوردن عنصر دریچه کنترل می شود ، که به طور کلی در سه نوع مختلف وجود دارد: جامد (ساده) ، انعطاف پذیر و منشعب. دو نوع اخیر به دلیل شرایط مختلف کار ، از تغییر شکل عنصر و بدنه دریچه جلوگیری می کند.

 

مانند شیرهای توپی ، از شیرهای دروازه ای معمولاً برای تنظیم جریان استفاده نمی شود. یکی از دلایل این امر این است که هنگام قرار گرفتن در موقعیت نیمه باز ، عنصر سوپاپ ممکن است آسیب ببیند. به طور مشابه ، آنها هنگام افتتاح کاملا افت فشار شیر را محدود می کنند. با این حال ، تنظیم سوپاپ در موقعیت کاملاً باز یا بسته مستلزم آن است که دسته به دفعات چرخانده شود ، که باعث می شود این شیرها بیشترین زمان کارکرد را در بین انواع شیر موجود در اینجا داشته باشند.