سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست

دفع فاضلاب از محیط زیست بشری همواره یکی از مهمترین چالشهای جوامع مختلف بوده است. به دلیل استعداد فراوان این مواد در ایجاد بیماریهای گوناگون، انسان ناگزیر است تا فاضلاب ایجاد شده را به محیطی بیرون از منطقه زندگی خود انتقال داده و به تصفیه و دفع آن بپردازد


لوله های پلی اتیلن شرکت کیان صنعت پاسارگاد امروزه در اکثر پروژه های بزرگ از جمله پروژه های فشار قوی انتقال آب و سیستم های انتقال فاضلاب های شهری و صنعتی و همینطور انتقال گاز طبیعی در محیط های صنعتی و شیمیائی و یا پروژه های مخابراتی و کاورینگ کابل مورد استفاده قرار گرفته است

لوله پلی اتیلن یا لوله تحت فشار، لوله تک جداره، لوله فشار قوی، لوله آبیاری قطره ای، از اکسترود کردن پلی اتیلن گرید EX3 شامل pe80 و pe100 و بدون افزودنی های دیگر همچون گرانول و مواد درجه دو ساخته میشود. لوله های پلی اتیلنی در سایزهای 1/2 اینچ تا 110 میلی متر بصورت کلاف 100 متری، و در سایزهای 125 میلیمتری تا 2400 میلیمتر در شاخه های 6 و 12 متری تولید می شود.

همین مواد پلی اتیلنی با دانسیته بالاست که به لوله پلی اتیلن تکجداره تحت فشار شکل ، ظاهر و مقاومت در فشار های 4 بار ، 6 بار ، 10 بار ، 16 بار و در لوله های پلی اتیلن گازی تا 20 بار را میدهد. این ویژگیها باعث محبوبیت آنها برای گازرسانی، آبیاری قطره ای و آبرسانی شده است. لوله HDPE در آب و هوای معتدل عملکرد بسیار مناسبی دارد. اگر ملاحظات نصب و مهندسی کامل رعایت گردد، از آنها می توان برای سالهای طولانی بدون هیچگونه مشکل و شکسته شدن لوله استفاده کرد .

انواع لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن در اصل به دو نوع تک جداره (تحت فشار) و دوجداره (ثقلی) تولید و عرضه می شوند. هرکدام از این نوع لوله مناسب در اجرای پروژه های مختص به خود به کار گرفته می شوند. مدل تکجداره در مصارف انتقال آب و زهکشی در زمینه کشاورزی، محافظت از کابل های برق و مخابرات کاربرد دارند. لوله های دوجداره پلی اتیلنی در شبکه های کوچک و بزرگ انتقال آب و فاضلاب بصورت ثقلی و بدون فشار درونی مورد استفاده قرار می گیرند.